середу, 15 травня 2013 р.

Урок на тему "Мій рідний край, моя земля!"


Мета: Виховувати любов до рідного краю,  пробудження національної самосвідомості, формування і розвиток почуття гордості за свій народ, свій край, країну. Розвивати інтерес до навчання в школі. Познайомити першокласників із поняттям «школа», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів. Сприяти формуванню у дітей позитивної мотивації навчання, учнівської активності, дисциплінованості.  Виховувати бажання навчатись, дружити.


Обладнання: ілюстрація «Україна – рідний край», ілюстрації до загадок, скринька, вітальні листівки, медальки, альбомні листи і фломастери.


Вчитель. Вітаю вас, мої любі першокласники! Я вас дуже чекала і хочу побажати вам щастя, здоров'я, успіхів у навчанні та багатства! А ми з вами справді багаті, бо маємо рідних, рідну хату, рідне село! Все це – наша з вами рідна земля, земля на якій ми народилися. І ми з вами сьогодні здійснемо  подорож по рідній землі.
Фізкультхвилинка             Маленькі наші ноги
Та й знають свою путь
Вивчати Україну, свій рідний край ідуть.

Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша – Україна!

- Як називається наша держава?
- Яке місто є столицею України?
Україна – це земля, на якій ви народилися, живете. Тут народилися і живуть ваші батьки, діди, жили прадіди.
Україна – найдорожче, найрідніше, найкраще місце для кожного з нас.
Україна – це наша домівка, школа, друзі, синє небо, ясні зорі, сонце,… все те, що рідне і близьке.
А наша мала батьківщина, наш рідний край – Дніпропетровська область, яка в цьому році святкує 80 річницю з дня заснування.
На землі великій
Є Дніпропетровщина
Гарна, неповторна,
Красна як калина.
І живуть тут люди,
Добрі, працьовиті
І скажу, до речі,
Ще й талановиті
Землю засівають
На бандурі грають
І вірші складають.
Дніпропетровськ – одне з найбільших міст України. А ми з вами народилися і проживаємо в наймальовничішому куточку Дніпропетровщини – с. Сурсько – Михайлівка. Наше село прекрасне в будь-яку пору року. Навесні усе зеленіє і квітне, усе прокидається від довгого зимового сну і радіє новому життю. Влітку, під променем сонця, повітря наповнюється ароматом духмяних степових трав, а навколо кружляє тополиний пух. Восени всі вулиці наповнюються золотом дерев. Ну, а взимку все вкривають гори срібла. Всю цю красу я не проміняю ні за які багатства світу…
І кожен з нас своїми досягненнями, і добрими справами може прославити ім'я своєї маленької Батьківщини…

Фізкультхвилинка            Маленькі наші ноги
Та й знають свою путь
Вивчати Україну, свій рідний край ідуть.

А зараз кожен з вас намалює свій рідний край, своє село, свою батьківщину. (Учні малюють  рідний край)
Молодці! Гарні малюнки! І ми з вами продовжуємо свою подорож.
Фізкультхвилинка            Маленькі наші ноги
Та й знають свою путь
Вивчати Україну, свій рідний край ідуть.

 А в нашому селі
 Стоїть веселий світлий дім,
 Дітей багато дуже в нім.
 Там пишуть і рахують,
 Читають і малюють. ( школа )
Школа радiсно вас зустрiла й усмiхається всiма вiконцями до своїх любих дiтей. Вона подарує вам багато нових знань, вiдкриттiв, розкриє багато секретiв. А чи знаєте ви, чого навчає школа?
 Учнi.
 Треба добре дiтям знати:
 В школi вчать дiтей читати,
 І писати будуть вчити,
 На екскурсії водити.

Будуть вчити рахувати,
 Танцювати і спiвати.
 Нас навчать як в свiтi жити,
 З усiма дiтьми дружити.

 Вчать у школі працювати,
 Труднощi перемагати.
 Завжди правду говорити,
 В свiтi лиш добро творити.

Хто ж першим вірним помічником стане для вас у шкільному житті . Відгадайте загадки.
1) Коли хочеш ти читати,
 То мене повинен знати.
 Всіх я розуму учу,
 А сама завжди мовчу. (книжка )
 2) В сумці зошити, буквар.
 Хто до школи йде ? (школяр )
 3) Хто скликає на урок ?
 Дітлахів веселих
 То дзвенить шкільний ... (дзвінок )
 4) Кожен ранок йдеш до школи
 І в мене складаєш знову
 І зошити, і книжки.
 Як ти звеш мене, скажи ? ( портфель )
 5) То в клітинку, то в лінійку
 Написати тут зумій-но,
 І намалювати можеш,
 Називаюся я ..... ( зошит )
 6) Невеличка хатка,
 В ній живуть малятка.
 Ми їх , гостроносих,
 У портфелях носим. ( олівці )
 7) Не вмію читати
 А весь вік пишу. (ручка )
         Це ми назвали шкільні речі які можна покласти до портфеля. Як треба ставитися до шкільних речей ? Чого не можна з ними робити ?
А зараз пропоную вам цікаву гру на увагу .
 Дид. гра «Я – не я»
 А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
 Рано – вранці хто піднявся?
 А хто сонечку посміхався?
 Не хотів хто одягаться?
 А зарядку хто робив?
 Свої ручки хто не мив?
 Добре зранку готувався. Хто?
 А ще досі не вмивався хто?
 Хто здоровим хоче стати?
 А знання хто хоче мати?
 Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і
 справжніми школярами скоріше стати!




Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання «УЧЕНЬ». І всі ви отримаєте за це від мене медалі та вітальні листівки, які знаходяться у цій чарівній скриньці.
(Вчитель зачитує текст листівки і вручає медалі)
Тепер ви першокласники. Щодня приходитимете до школи. Вона для вас стане рiдною. Я бажаю вам бути добрими, працелюбними, щасливими. А щаслива людина тодi, коли вона досягла певних успiхiв. Я буду щасливою щоранку бачити вашi щасливi оченята i привiтну усмiшку.
 Найсвiтлiша дорога в свiтi —
 Це дорога до знань, до школи.
 Пам’ятайте це, любi дiти,
 Не забудьте про це нiколи!
Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б’ється чистою джерельною водою. Успіхів вам! Натхнення, терпіння, нових відкриттів на нелегких, але цікавих шкільних стежинах.
 Хай доля вам стелиться рушниками!

Немає коментарів:

Дописати коментар