середу, 15 травня 2013 р.

Урок з математики у 1 класі


Тема:  Склад числа 10. Послідовність  чисел у межах 10. Порівняння чисел. Доповнення рівностей.
Мета: ознайомити учнів із варіантами розкладання числа 10 на два доданки;
вчити швидко доповнювати задане число до 10;
закріплювати вміння розв’язувати приклади на додавання в межах 10;
розвивати  обчислювальні навички, просторові уявлення, активізувати логічне мислення;
піднімати емоційний настрій через використання ігрових  моментів;
викликати почуття доброзичливості, бажання  допомагати тваринам і піклуватися про них
виховувати охайність в оформленні письмових робіт.

Обладнання: малюнок  лисеняток, кошик з грибочками, предметні малюнки, таблиця №32, таблиця «Склад числа», схематичні малюнки вагончиків, зображення кружечків на дошці, цифрова каса для гри «Живі цифри», підручники, зошити.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх).
 Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати,
 на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати.
То ж гаразд, часу не гаєм  і урок вже починаємо.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
Любі діти! Сьогодні до  нас на  урок завітали лисенятка – грибники! Вони назбирали повен кошик їстівних грибів. Діти, навіть лисенятка знають, що з грибами потрібно бути дуже обережними, щоб не натрапити на отруйні гриби. Але у лисичок біда, розгубилися грибочки  . Для того щоб зібрати грибочки в кошик і  повернути його лисеняткам потрібно виконати завдання, які записані на грибочках. Допоможемо лисеняткам повернути кошик з грибами? Отже:
Міркуємо  -  швидко!
Відповідаємо точно!
Лічимо – правильно!
Пишемо – гарно!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1       Грибочок.
Усний рахунок:
        1) лічба предметів у межах 10 за предметними малюнками;
        2) гра «По сходинках» (пряма і зворотна лічба);
3) дайте відповіді на запитання:
-         Як одержали число 10?
-         Назвіть сусідів числа 9, 7, 4, 2.
-         З яких двох чисел складається число 9?
2       Грибочок.
Гра «Складіть поїзд»( Розв’язати приклади, записані на вагончиках. Усі вагончики потрібно розташувати в порядку зростання результатів.)
ІV.  Вивчення нового матеріалу.
3       Грибочок.  Познайомитися зі складом числа 10.
1)На дошці намальовано кружечки білою крейдою. Учні біля дошки доповнюють кожен ряд відповідною кількістю кружечків червоною крейдою. Складають рівності.
4       Грибочок. За таблицею назвіть пари чисел, які пояснюють склад числа 10.
5 Грибочок. За таблицею «Склад числа» повторити склад числа 10.
Фізкультхвилинка
      Допомога білочкам  продовжується. Завдання ви вправно виконуєте.
 А щоб швидше все зробити
 Слід нам, друзі, відпочити!
V.  Закріплення вивченого матеріалу
6 Грибочок . Робота з підручником (с.39)
1)    Полічи окремо кішок і кошенят.
2)    Які числа пропущено? Порівняй числа кожної пари.
3)    За малюнками поясни, на які два числа можна розкласти число 10.
4)    Добери такі числа, щоб рівності були правильними.
7       Грибочок . Робота в зошиті (с.30)
1)Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.
 Цифри пишу рівнесенько,
 Щоб були гарнесенькі,
 Щоб залюбки дивився я,
 Вчитель, гості і  сім’я.
8       Грибочок.
   Самостійна робота.
Самостійно ми працюєм
Помилок не буде – факт!
Ми уважно поміркуєм,
Щоб вийшов гарний результат!

9       Грибочок.  Розв’язати цікаві задачі-вірші
·       Руки вгору підніміть,
Пальці швидко полічіть:
Зліва п’ять і справа п’ять.
Скільки разом? Як сказать? (5 + 5 = 10)
·       Швидко їде Федя на велосипеді,
А за ним – ще дев’ять хлоп’ят.
Скільки хлопців їде в сад? (1 + 9 = 10)
·       У Оленки три копійки,
А Надійка має сім.
Допоможемо дівчаткам
Гроші всі порахувати. (3 + 7 = 10)
10 Грибочок. Гра «Живі цифри» (Цифри швидко ожили й пару собі знайшли. Учні  утворюють пари чисел, які  пояснюють склад числа 10)
VІ. Підсумок уроку
Дітки, сподобався вам урок? А що найбільше запам’яталось? Яке завдання було цікаве?
( Отримання вербальних оцінок за роботу на уроці)
 Урок наш закінчився, діти.
 Бажаю кожному із вас радіти.
 Вітаю гостей і своїх малят:
Прийміть вдячність від лисенят!

Немає коментарів:

Дописати коментар