четвер, 16 травня 2013 р.


Свято  – тренінг для учнів 1 класу та їх батьків

Тема. Здоров'я – найцінніший скарб

Мета.  Поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров’я.  Розвивати вміння берегти його, слідкувати за собою, дотримуватися правил здорового способу життя.  Спрямовувати учнів на толерантне спілкування, прагнення розуміти оточуючих та аналізувати свої стосунки з ними. Допомагати батькам у профілактичній роботі щодо попередження дитячих хвороб та збереження здоров’я і життя дитини. Сприяти зміцненню дружних стосунків між дітьми та батьками, вмінню співпрацювати у колективі. Виховувати життєву потребу бути завжди здоровим і гарним.


Обладнання: плакат з правилами роботи у групі, символічний пісочний годинник, пісчинки, аркуші паперу, різної форми осінні листочки,  чарівна скринька із дзеркалом, сліди для стежини здоров’я,  плакат із зображенням рук людини, смайлик, аркуш із загадками, плакати для групової роботи, аудіо та відео апаратура.

Розміщення: діти сидять на стільчиках у колі, батьки навколо них у другому колі.

Вступ.
(Учні співають пісню «Першокласники)

Вчитель. Я вітаю всіх батьків, дітей і гостей на нашому святі. Давайте з вами привітаємося. Запрошую батьків і дітей стати парами і повторювати за мною рухи:
І. Привітання.
Щиросердно привітаєм в цьому класі нас усіх.
В парах дружно покружляєм, не шкодуєм ніг своїх.
Три плескання, три притопи, присідання і підскок.
Посміхнулись, привітались і за руки потримались.


ІІ. Ознайомлення з правилами.

Сьогодні на святі-тренінгу ми будемо дотримуватися таких правил:
Дружність. Працювати дружно.
Говорити по черзі. Не перебивати того хто говорить.
Доброзичливість. Бути доброзичливими до всіх присутніх.
Посміхатись. Взяти із собою гарний настрій.
Повага. Поважати один одного.
Тут і зараз. Всі проблеми і негаразди треба залишити за межами нашого класу.
Вимкнути мобільні телефони. Нічого не повинно нам заважати .
Ну що приймаємо ці правила?  Чи є які доповнення?

ІІІ. Очікування.
Шановні батьки, коли ви йшли на сьогоднішнє свято, навіть не знали, що тут буде відбуватися. Але, звісно, розмірковували про це, чогось очікували. Давайте дізнаємося про ваші очікування від сьогоднішнього свята – тренінгу? Запишіть свої очікування на ось цих символічних пісчинках, які ми розмістимо у верхній частинці нашого пісочного годинника. І можливо, ваші пісчинки потраплять вниз, виконавши своє призначення, і ми досягнемо мети. (Батьки записують, зачитують, а діти прикріпляють)
А для того, щоб я могла повідомити вам тему нашого заходу, прошу виконати наступне завдання.
Для батьків: Запишіть на смужці, що найважливіше для вашої дитини.
Для дітей. А ми з вами, діти, зараз перевіримо, чи вмієте ви берегти таємниці. У мене є чарівна скринька, зазирнувши до неї, ви зможете побачити найголовнішу людину на Землі. Спочатку ми нікому про це не будемо  розповідати. Домовились?
(Діти по черзі дивляться у чарівну скриньку, де розміщене дзеркало)
А тепер, діти, коли ви зазирнули до чарівної скриньки я дозволю вам відкрити наш секрет. Адже батькам можна.
Кого ви побачили? То хто ж найголовніша людина на Землі?
Так,кожен з вас головний, важливий, особливий і неповторний. Кожну людину потрібно любити, цінувати і оберігати. А особливо дорогі ви – своїм батькам.
А тепер давайте послухаємо, що ж наші батьки обрали найважливішим для вас. (Відповіді батьків прикріплюються на дошку під зображенням рук людини)
Зображення рук людини символізує власні можливості людини проектувати своє життя, робити вибір, адже все в наших руках.
Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб обговорити важливість ролі здоров’я у житті кожної людини. Здоров’я – безцінний скарб, який так легко втратити та найчастіше неможливо повернути.



ІV. Презентація
Слайд №1 «Здоров’я – всьому голова.»

Сьогодні  на наше свято завітали сонячні зайчики- світлі і теплі сонячні промінці,що линуть на землю і несуть світло ,тепло, радість,здоров’я і щастя. Зустрічайте їх!
(Під музику вибігають семеро Сонячних зайчиків-промінчиків)

Промінчик 1.
Що треба для повного щастя людині?
Свобода і мир та ранкова роса.
А ще небеса мирні, райдужні, сині
І неповторна безмежна краса.

Промінчик 2.
А ще треба радість і сонце в зеніті,
Здоров’я і сила, багато тепла.
Ще тато і мама – найкращі у світі
І пісня чарівна, щоб завжди була.

Промінчик 3.
Хай сонячний зайчик стрибає по хаті,
Хай казку дарує і щире тепло.
Щоб всі ми були і здорові ,й багаті,
І щастя веселе у хаті жило.

Промінчик 4.
Щоб сонце ласкаве усіх зігрівало,
А сонячний промінь світився в душі.
Бо ж,справді,нам треба для щастя чимало -
Довкілля прекрасне і добрі вірші.

Промінчик 5.
А ще треба сонце – велике й гаряче ,
Без сонечка, світла не буде й тепла.
Без нього найменша травинка заплаче,
А треба,щоб радість від сонця цвіла!

Промінчик 6.
Ми промені сонця – ласкаві й веселі!
Здоров’я і щастя усім несемо.
Стрибаємо зайчиком в кожній оселі,
А нічка настане – ми спати йдемо.

Промінчик 7.
Ми – зайчики сонячні з вами на святі,
Щоб серце раділо й усмішка цвіла.
Щоб всі ви світились ,душею багаті,
А в серці було ціле море тепла!

Вчитель.
 Від сонечка здоров’я у кожного з нас, сила, щастя і радість. Чи знаєте ви, що здоров’я – всьому голова?

Слайд №2

Учень 1.
Привіт вам , сонячні зайчики, ми раді зустрічі з вами, тому що всі любимо сонечко, світло і тепло.

Рідне сонечко привітне,
Веселіше нам світи.
Хай усе довкіл розквітне,
Бо життя даруєш ти!

Учень2.
Ще сонечко людям здоров’я дарує
І пестить проміннячком квіти й сади.
І світла й тепла воно не шкодує,
Щоб всі виростали здорові завжди.


Вчитель.   Промінчики принесли для нас подарунки і  цікаві завдання

Промінчик2.
Я для вас приніс гарний настрій (Дістає з торбинки уявний настрій – смайлик.) Ось він.

(Слайд №3 «Весела думка – половина здоров’я .»)
Учень.
Той здоровий, хто сміється,
Бо нічого не болить.
Все йому в житті вдається
І чудова кожна мить.

Промінчик3.
Я для вас приніс загадки. (Дає аркуш із записаними загадками)

(Слайд №4 «Чистота –запорука здоров’я»)

Відгадування загадок про предмети гігієни.

1.Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків
По голівці ходять – волосся в порядок приводять. ( Гребінець)

2.Гладеньке, запашне,
Миє чистенько,
Треба, щоб у кожного було,
Що , малята ? ( мило)

3. Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі й мами.
Чистоту тримаю в домі. Справу знаю чітко,
Вам ім ‘ я моє знайоме, бо зубна я ….. ( щітка)

4. Ліг в кишеню і вартую
Плаксі, реві та бруднулі
Витру вранці струйки сліз,
Не забуду і про ніс ( носовичок)

5. Я - маленька полотнинка,
Випрана дбайливо.
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі,
І лежати я не звик
Вам ім’ я моє відомо, пригадайте я … ( рушник)

6. Хто завжди правду каже,
Який є, такий, покаже. (дзеркало)

7. Живу у тюбику я –
Корисна і запашна. (паста)

Слайд №5 «В здоровом тілі – здоровий дух».

Промінчик4.
Раз, два, три ,чотири, п’ять,
Рано-вранці прокидайся,
І до сонця привітайся,
Щоб було усе в порядку,
Зроби добру фіззарядку.
Щоб здоровим було тіло
І здоровим в тілі дух.

Музична фізкульхвилинка.(Діти співають і виконують рухи під пісню «Ранкова зарядка»)

Слайд №6 « Здоров’я – найдорожчий скарб»

Промінчик
Знаєм правила прості:
Треба жити в чистоті!
Умиватись вранці з милом,
Щоб усі за нас раділи.

Промінчик
Зуби зранку начищати
Й перед тим, як спать лягати.
Шию, руки, ноги мити,
Завжди в чистому ходити.

Промінчик5.
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба ще правила харчування знати
Дітям правила прості,
А за змістом золоті.

Вчитель. І не лише правила харчування, а ще правила гігієни, правила загартовування і правила безпечної поведінки. Зараз ми разом ці правила і пригадаємо. А для цього об’єднаємося в чотири  групи. Так як зараз осіння пора, я приготувала для вас чудові осінні листочки, візьміть зі скриньки  той листочок, який вам найбільше подобається. (Батьки приєднуються до дітей)
Завдання: Кожна група повинна скласти і записати або намалювати на плакаті:
1 група - правила гігієни;                2 група – правила харчування;
3 група – правила загартовування;       4 група – правила безпечної поведінки

Слайд №7 «Найбільше багатство – здоров’я.»

V. Робота у групах.
(Після завершення роботи правила зачитуються, обговорюються, доповнюються і плакат вивішується.)

VІ. Стежина здоров’я.
Вчитель. А зараз ми з вами  спробуємо викласти Стежину здоров’я. Чи буде вона довгою залежить від вас.
Для того, щоб прокласти хоча б один слід до здоров’я (щоб бути здоровими),  що потрібно робити? Ваші відповіді ми запишемо на слідах дитячої ноги і викладемо «стежину здоров’я).
(Очікувані відповіді: вмиватися, чистити зуби, займатися спортом, їсти корисну їжу, гратися на свіжому повітрі тощо)

VІІ. Висновок
Слайд №8 «Пам’ятай про основне, що здоров’я – головне!»

Учень
Будьте здорові, не треба хворіти
 Час витрачати не треба на ліки

 Учень
Як про здоров'я ти думати будеш
 Ніколи здоров'я ти не загубиш

Учень
 Плавати треба і бігати вранці
 Ще й не забути нарешті про танці

Учень
 Дихати свіжим повітрям і спати
 Так як годиться, а не дрімати

Учень
Краще співати і спортом займатись
 І веселитися і працювати

Учень
 Тож будьте здорові, турбуйтесь про себе
 Кругом ви потрібні міцні і веселі.

Вчитель.
Щоб здоровим, сильним бути, треба нам про сум забути. Спортом треба всім займатись і частіше усміхатись! Бо усміхнена людина - це здоров’я половина! Треба мило полюбити, в чистоті свій вік прожити, щоб хвороби щохвилини не чіплялись до людини. Працю треба полюбити, щоб чудово в світі жити. Без труда, як без води, - ні туди і ні сюди. Праця нас весь вік годує, тіло й дух усім гартує. Щоб було здорове тіло – встав і враз берись за діло, та зарядкою займайся і водою обливайся! А щоб дух здоровий мати, треба добрим в світі стати! Зуби добре вичищай, милом руки вимивай. Пам’ятай про основне, що здоров’я – головне! Як нема у тебе сили, світ тобі стає немилий. Бо гіркий у того вік, кому завжди треба лік. А здорове буде тіло,зробиться усяке діло!
Пам’ятай про основне, що здоров’я головне!

VІІІ.Перевірка очікувань батьків
-Чиї сподівання справдились? Чиї ні?
-Чиї пісчинки можна перемістити вниз?
На цьому наше свято-тренінг завершено. Дякую батькам і дітям за роботу.

Немає коментарів:

Дописати коментар